Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Dyrekcja

  • Tadeusz Słobodzianek

    Dyrektor Teatru Dramatycznego (od 2013 roku)

    Twórca i dyrektor artystyczny Laboratorium Dramatu, dyrektor Teatru Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego w latach 2010-2012, krytyk teatralny, reżyser i producent. Studiował teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W latach 1978-1981 pisał recenzje teatralne pod pseudonimem Jan Koniecpolski, najpierw w „Studencie”, a następnie w „Polityce”. W 1981 roku debiutował jako dramaturg sztuką dla dzieci „Baśń jesienna” w reż. Rudolfa Zioły w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, zaś jako reżyser przedstawieniem „Osmędeusze. Kabaret Kici Koci” Mirona Białoszewskiego w 1982 roku, również w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu. Jako kierownik literacki, reżyser i dramaturg współpracował z teatrami w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Kaliszu i Białymstoku. W 1991 roku był współzałożycielem teatru Wierszalin. Jest autorem dramatów takich jak: „Car Mikołaj” (1985), „Obywatel Pekosiewicz” (1986), „Turlajgroszek” (1990), „Prorok Ilja” (1992), „Merlin. Inna historia” (1992), „Kowal Malambo” (1992), „Sen pluskwy” (2001), „Śmierć proroka” (2011), „Młody Stalin” (2013), „Niedźwiedź Wojtek” (2016), „Historia Jakuba” (2017), które w teatrze zrealizowali między innymi: Kazimierz Dejmek, Mikołaj Grabowski, Maciej Prus, Ondrej Spišák, Piotr Tomaszuk, Andrej Woron, Gabor Mate, Hanan Snir, Yana Ross, Bijan Shejbani, Natialia Ringler, Michael Gieleta. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, m.in. Nagrody Fundacji Kultury Wiejskiej im. Stanisława Piętaka za dramat „Prorok Ilja”, Nagrody Literackiej Fundacji im. Kościelskich, Paszportu „Polityki” w dziedzinie teatru. Za sztukę „Nasza klasa. Historia w XIV lekcjach”, której prapremiera odbyła się w The National Theatre w Londynie otrzymał literacką nagrodę Nike 2010. Założyciel pierwszej w Polsce szkoły dla dramatopisarzy (Szkoła Dramatu). Jego sztuki wystawiano między innymi w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii, Hiszpanii, Niemczech, Izraelu, na Węgrzech, Brazylii, Macedonii, Czechach, Słowacji, we Włoszech.
  • Magdalena Romańska

    Zastępca dyrektora ds. produkcji, marketingu i sprzedaży

    Menadżer kultury. Zastępca dyrektora ds. produkcji Teatru Na Woli im. Tadeusza Łomnickiego w latach 2011-2012. Producent spektakli wystawionych w Laboratorium Dramatu, na Scenie Przodownik przy Olesińskiej 21 oraz Teatru Na Woli im. T. Łomnickiego takich jak: „Sex-machine” Tomasza Mana w reż. Adama Nalepy, „Maestro” J. Abramowa-Newerly w reż. Anny Smolar, „Malambo”, „Merlin. Inna historia”, „Nasza klasa” Tadeusza Słobodzianka w reż. Ondreja Spišáka , „Przylgnięcie”, „Gardenia” Elżbiety Chowaniec w reż. Aldony Figury, „Biedny Ja, Suka i Jej Nowy Koleś” Michała Walczaka w reż. Piotra Jędrzejasa. Ukończyła Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych (specjalizacja prasowa i fotograficzna) oraz Marketing Kultury na Uniwersytecie Warszawskim, uczestniczyła w kursie producenckim w Wajda School w Warszawie. Obecnie studentka prestiżowych podyplomowych studiów Master of Business Administration na SGH. Od 2005 do 2009 roku związana z branżą medialną. Pracowała jako dziennikarz miesięcznika teatralnego „Foyer”, redaktor prowadzący informatora kulturalnego „7 dni” („Dziennik Polska Europa Świat”), redaktor naczelny „WiK” i redaktor prowadzący dodatków specjalnych w tygodniku „Wprost”. W latach 2006-2009 była współwłaścicielką serwisu dostarczającego repertuary teatrów dla portalu „Co Jest Grane”.
  • Małgorzata Gurdziel

    Pełnomocnik dyrektora ds. finansów

    Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie: specjalizacja Finanse publiczne, studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie Public Relations oraz Prawa, Bioetyki i Socjologii. Wśród wielu szkoleń ukończyła m.in.: kurs dla kandydatów na członków Rad Nadzorczych, kurs zarządzania personelem „Human Resource Management”, kurs na Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością. Od 2006 rok związana zawodowo z teatrem Tadeusza Słobodzianka, najpierw z Towarzystwem Autorów Teatralnych pełniąc funkcje Dyrektora Biura, a od 2010 roku z Fundacją Sztuka Dialogu i Teatrem Dramatycznym. Odpowiadała za wszystkie sprawy finansowe i formalno-prawne związane z prowadzeniem działalności pożytku publicznego i działalności kulturalnej. Pozyskiwała dotacje oraz rozliczała zobowiązania teatrów. Negocjowała i przygotowywała umowy, konsultowała najlepsze rozwiązania finansowe i formalno-prawne przy bieżącym zarządzaniu teatrem, a także przy planowaniu strategicznym. Od 2010 roku pełni funkcje zarządcze w publicznych instytucjach kultury, jako: Zastępca Dyrektora Teatru Na Woli im. T. Łomnickiego odpowiadając za Finanse, HR, Marketing, Sprzedaż, Infrastrukturę, Dział Prawny i IT,  od 2013 jako Pełnomocnik Dyrektora Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy odpowiadając za Finanse, HR, Infrastrukturę, Dział Prawny i IT, a od 2018 roku jako Pełnomocnik Dyrektora ds. finansów. W latach 2016-2018 we współpracy z Biurem Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy tworzy, a następnie nadzoruje z ramienia TD wdrożenie projektu „Nowa jakość kultury – poprawa dostępności do zasobów kultury poprzez modernizację i wyposażenie sali widowiskowej oraz wybranych scen teatralnych m.st. Warszawy”, który otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 5.3 Dziedzictwo kulturowe, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
  • Mariusz Biadun

    Zastępca dyrektora ds. infrastruktury

    Wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej. Od 1997 roku zatrudniony między innymi w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, Kancelarii Premiera RP, Kancelarii Sejmu. Samorządowiec, w kadencjach: 1998-2002 radny, 2002-2006 Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy. Od 2007 roku pracownik Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, następnie Pełnomocnik ds. inwestycji Dyrektora Bemowskiego Centrum Kultury. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim w Katedrze Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej w zakresie „Organizacji i zarządzania w kulturze”. Ukończył politologię na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych UKSW w Warszawie. W 2013 roku zdał egzamin w zakresie zarządzania projektami PRINCE2 Foundation.
  • Mariusz Guglas

    Zastępca dyrektora ds. technicznych

    Absolwent Politechniki Zielonogórskiej na kierunku Zarządzania w Kulturze. Przez ponad dwadzieścia lat jest związany z techniką teatralną. Pracował w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, TR Warszawa i obecnie w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Nadzorował pod względem technicznym, produkcję ok. 200 przedstawień. Wielokrotnie przygotowywał, pod względem technicznym festiwale teatralne: Warszawskie Spotkania Teatralne, Kaliskie Spotkania Teatralne, Festiwal Teatru Rosyjskiego „Da!Da!Da!”.
  • Elżbieta Bogdanow

    Główna księgowa

    Członek zespołu kierowniczego Teatru Dramatycznego m. st. Warszawy. Ukończyła Akademię Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie na kierunku „Finanse i Rachunkowość”. Uzyskała certyfikat księgowy Ministra Finansów nr 63904/2013. Posiada wieloletnie doświadczenie w pionach finansowych firm o różnych profilach. W Teatrze Dramatycznym pracuje od lutego 2015 r. Zarządza działem księgowości, zapewnia właściwe, zgodne z obowiązującymi przepisami i efektywne prowadzenie gospodarki finansowej teatru.