Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Dyrekcja

  • Monika Strzępka

    Dyrektorka Naczelna i Artystyczna

    Reżyserka teatralna. Urodzona w 1976 r. Zadebiutowała w 2004 „Polaroidami” Marka Ravenhilla na Scenie Polskiej w Czeskim Cieszynie. Kolejne realizacje powstały w Bydgoszczy, Gdańsku i Jeleniej Górze. Od 2007 pracuje w duecie z dramatopisarzem Pawłem Demirskim. Pierwszymi wspólnie przygotowanymi przedstawieniami były „Dziady. Ekshumacja” (Teatr Polski we Wrocławiu, 2007), „Był sobie Polak, Polak, Polak i Diabeł” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, 2007). Do ich najważniejszych spektakli należą: „Niech żyje wojna”, „Był sobie Andrzej, Andrzej, Andrzej i Andrzej” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu), „W imię Jakuba S.” (Teatr Dramatyczny w Warszawie), „Tęczowa Trybuna 2012”, „Courtney Love” (Teatr Polski we Wrocławiu), „Nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!”, „Triumf Woli” ,”Rok z życia codziennego w Europie środkowo-wschodniej”, „Jeńczyna” (Narodowy Stary Teatr w Krakowie), „Król”, „MG” . W 2015 roku wyreżyserowała 8-odcinkowy serial „Artyści”. Obecnie pracuje nad filmem „Zaprawdę Hitler umarł”. W styczniu tego roku, współpracując z Dramatycznym Kolektywem, wygrała konkurs na dyrektorkę Teatru Dramatycznego w Warszawie.

    Koncepcja programowa Teatru Dramatycznego Moniki Strzępki (pdf)
  • Dorota Kowalkowska


    Pełnomocniczka Dyrektorki ds. programowych

    Pedagożka teatru, dramaturżka, kuratorka, autorka tekstów krytycznych o teatrze. Od listopada 2021 dyrektorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ. W latach 2020–22 kierowniczka działu literackiego w Teatrze Narodowym. W latach 2013–20 pracowała w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, najpierw jako kierowniczka literacka, potem jako pedagożka teatru programująca działania edukacyjne i partycypacyjne. Kuratorka m.in. projektów „Z OGNIEM W GŁOWIE – spotkania z niemiecką dramaturgią dla młodzieży” (wspólnie z Iwoną Nowacka), „Poruszyciele#Wałbrzych” (wspólnie z Pawłem Sakowiczem), czy programu międzypokoleniowej edukacji teatralnej „OBSERWATORIUM. Otwarty Uniwersytet Teatru”.
    Współtworzyła spektakle dla dzieci i młodzieży z Maciejem Podstawnym: „Greta i ostatni wieloryb” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu), „Królowa śniegu” (Teatr Nowy w Zabrzu). Jako dramaturżka współpracowała także z Klaudią Hartung-Wójciak (spektakl dla młodzieży „Dziki” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu) i Wojciechem Farugą („Balladyna. Kwiaty ciebie nie obronią” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu oraz „1970” w Teatrze Ochoty w Warszawie), jako pedagożka teatru – z Jakubem Skrzywankiem („Kiedy mój tata zamienił się w krzak”, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu) oraz Magdaleną Miklasz („Tutaj jest wszystko”). Wspólnie z Łukaszem Zaleskim stworzyła dwa spektakle partycypacyjne z młodzieżową grupą „Pierwsza Zasada”, uczniami technikum ENERGETYK w Wałbrzychu („Mapa gwiazd. Krzesła mieszkają na Neptunie” i „Tu marzeń nie spełniamy”), a w 2019 roku z stworzyła z tą grupą spektakl o edukacji seksualnej „Wenus z Milo i inne lekcje”. W Łaźni Nowej w Krakowie kuratorowała projekt dla młodzieży „21 postulatów dla przyszłości teatru”, zrealizowany z udziałem nastolatków z sześciu teatrów w Polsce i we współpracy z Michałem Buszewiczem.
    Laureatka pierwszej edycji Nagrody im. Haliny Machulskiej „za konsekwentne budowanie niejednorodnej społeczności teatralnej, z uwzględnieniem twórczej obecności widzów i widzek. Za skuteczną popularyzację pedagogiki teatru”. Laureatka – wspólnie z Maciejem Podstawnym – Nagrody Specjalnej w 26. Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej „za konsekwentne wprowadzanie w przestrzeń szkolną teatru o wysokich walorach artystycznych, podejmującego z młodym widzem rozmowę o współczesnym świecie.”
     
  • Agata Adamiecka-Sitek

    Pełnomocniczka dyrektorki ds. transformacji instytucji

    Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, badaczka teatru, krytyczka, edytorka. Zajmuje się problematyką gender, cielesności i polityczności sztuki oraz krytyką instytucjonalną. Jest zaangażowana w proces transformacji systemu teatralnego w Polsce w kierunku przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy oraz demokratyzacji instytucji. Autorka książki Teatr i tekst. Inscenizacja w teatrze postmodernistycznym (2006) oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych w polskich i zagranicznych czasopismach oraz tomach zbiorowych. Do września 2019 pracowała w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie kierowała Działem Naukowo-Wydawniczym. Redaktorka prowadząca blisko 50 książek wydanych przez Instytut Teatralny i nagradzanych prestiżowymi nagrodami, m.in. pierwszego wydania Tekstów zebranych Jerzego Grotowskiego (2013), Teatrów polskich. Historii Dariusza Kosińskiego, Polskiego teatru Zagłady Grzegorza Niziołka (2013), Nekroperformansu. Kulturowej rekonstrukcji teatru Wielkiej Wojny Doroty Sajewskiej. W Instytucie, poza działalnością wydawniczą, zajmowała się organizacją konferencji naukowych i cykli czytań Nikt mnie nie zna, które odkrywały nieznane oblicza polskich klasyków. Redaktorka współwydawanego przez IT internetowego pisma naukowego „Polish Theatre Journal” (polishtheatrejournal.com), członkini Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych. Stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej (Stony Brook University, New York 2005). Wykładowczyni i (od października 2019) Rzeczniczka Praw Studenckich w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Członkini zespołu kuratorskiego Forum Przyszłości Kultury w Warszawie. Jako dramaturżka współpracowała z reżyserką Martą Górnicką w projektach teatru chórowego.
  • Monika Dziekan

    Pełnomocniczka dyrektorki ds. organizacyjno-finansowych

    Zastępczyni dyrektorki Moniki Strzępki ds. organizacyjno-finansowych. W Teatrze Dramatycznym odpowiadać będzie za wdrożenie nowego modelu organizacyjnego i finansowego instytucji, w oparciu o wypracowane wzorce. Jest doświadczoną menedżerką kultury, absolwentką podyplomowych studiów Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej, absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z medioznawstwa i zarządzania informacją w SGGW. Z teatrem związana jest od ponad 10 lat, swoją karierę zaczynała w prywatnym, warszawskim Teatrze Kamienica, gdzie początkowo odpowiadała za działania promocyjne, komunikacyjne i marketingowe, a następnie przez ponad 3 lata pełniła funkcję Dyrektorki zarządzającej. Przez ostatnie dwa lata pracowała jako Pełnomocniczka dyrektorki ds. rozwoju organizacji w TR Warszawa, gdzie odpowiadała m.in. za wdrożenie i koordynację projektu TR Online. Inicjatorka współpracy TR Warszawa z kinami studyjnymi w całej Polsce, pierwszej tego typu współpracy stołecznego teatru artystycznego z kinami studyjnymi. Przez 5 lat zdobytą wiedzą dzieliła się ze studentami Podyplomowego Studium Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej. Współpracowała z Wyższą Szkołą Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT, prowadząc warsztaty z projektów emarketingowych, kontaktów z mediami i wystąpień publicznych. Laureatka PRotona 2013 – prestiżowej nagrody w branży Public Relations. W trakcie rozwoju kariery zawodowej uczestniczyła jako prelegentka w wielu konferencjach na temat łączenia kultury i biznesu. Ukończyła liczne kursy z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania projektami i mediami oraz z wystąpień publicznych. Jej unikalne doświadczenie z obszarów teatru komercyjnego i samorządowego, pozwoli stworzyć w Teatrze Dramatycznym sprawnie funkcjonującą instytucję kultury.
  • Mariusz Guglas

    Zastępca dyrektorki ds. technicznych

    Absolwent Politechniki Zielonogórskiej na kierunku Zarządzania w Kulturze. Przez ponad dwadzieścia lat jest związany z techniką teatralną. Pracował w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, TR Warszawa i obecnie w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Nadzorował pod względem technicznym, produkcję ok. 200 przedstawień. Wielokrotnie przygotowywał, pod względem technicznym festiwale teatralne: Warszawskie Spotkania Teatralne, Kaliskie Spotkania Teatralne, Festiwal Teatru Rosyjskiego „Da!Da!Da!”.
  • Katarzyna Parzys

    Główna księgowa