Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Dyrekcja

  • Wojciech Faruga

    Dyrektor Teatru Dramatycznego im. Gustawa Holoubka

    Reżyser, scenograf, scenarzysta. Studiował na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie oraz w Instytucie Filozofii UW. Reżyserował w teatrach: Starym i Nowym w Krakowie, Polskim w Bydgoszczy, Polskim w Bielsku-Białej, Dramatycznym w Wałbrzychu, Powszechnym i Ateneum w Warszawie, Jaracza w Łodzi, Śląskim w Katowicach. W Kote Marjanishvili State Academic Drama Theatre w Tbilisi wyreżyserował Prawy, lewy na obcasie wg Pilgrima, otwierający Tbilisi International Festival of Theatre (2016), a w Royal District Theatre w Tbilisi – Dekalog Kieślowskiego i Piesiewicza (2019). W Teatrze Narodowym wyreżyserował Matkę Joannę od Aniołów wg Iwaszkiewicza (2020, projektował też scenografię) i ponownie Dekalog (2022) oraz Fausta J. W. von Goethe (2024).

    Współautor jednego z odcinków serialu teatralnego XIX –> XXI. Powrót do przyszłości, zrealizowanego na otwarcie Centrum Nauki Kopernik (2010). Współrealizował projekt Na krawędzi – program promocji zdrowia psychicznego i zapobiegania wykluczeniu osób chorych psychicznie (Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA, 2004). Prowadził warsztaty m.in. podczas Cena Contemporanea – Festival Internacional de Teatro de Brasilia (This must be told, 2011) i Tbilisi International Festival of Theatre (New media in theatre, 2014).
    Autor scenariuszy i reżyser spektakli Carson City i San Fernando Valley, zrealizowanych w ramach kolektywu 52°43’N19°42’E Project. W latach 2012–2021 dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK. Dyrektor artystyczny Światowego Kongresu Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży ASSITEJ. W latach 2020–2024 dyrektor Teatru Polskiego im. Konieczki w Bydgoszczy; inscenizował tam teksty Holewińskiej: Katyń. Teoria barw inspirowany życiem i twórczością Józefa Czapskiego (2021), Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceaușescu (2023) oraz adaptację Czerwonego Kapturka (2022).
    Ma na swoim koncie także realizacje operowe. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej przygotował Maríę de Buenos Aires Piazzolli wg libretta Ferrera (2023) oraz Così fan tutte Mozarta wg libretta da Ponte (2024).
    Laureat nagród: za spektakl Wszyscy święci z Teatru Polskiego w Bydgoszczy na Festiwalu Prapremier (2012); Nagrody Tukan Off za spektakl TV Lab na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2012); wyróżnienia zespołowego za Betlejem polskie z Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2013); Platinium Remi Award na Międzynarodowym Festiwalu WORLDFEST w Houston (2015) oraz Nagrody publiczności festiwalu TEATROTEKA FEST (2017) – obie za spektakl Walentyna. Uhonorowany Nagrodą im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera w sezonie 2022/2023 za reżyserię Dekalogu w Teatrze Narodowym (2023). Odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis” (2024).
    Od 1 listopada 2024 dyrektor Teatru Dramatycznego im. Holoubka w Warszawie.
     
  • Julia Holewińska

    Zastępczyni Dyrektora ds. programowych

    Dramatopisarka, dramaturżka, reżyserka. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza, w której obecnie wykłada. W latach 2021–2024 zastępczyni dyrektora ds. programowych Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy.
    Jest autorką dramatów wystawianych na scenach polskich i zagranicznych: Ostatnie dni Eleny i Nicolae Ceaușescu (reż. Wojciech Faruga, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2023), Klatka, reż. Ricardo Correira (Coimbra, Portugalia, 2022), Katyń. Teoria barw, (reż. Wojciech Faruga, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2021), Turyści, Muzykant (reż. Jan Warenycia, Teatr Polskiego Radia, 2016), Granice (reż. Bartek Frąckowiak, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2016), Kalkstein/Czarne Słońce (reż. Joanna Grabowiecka, Teatr im. Solskiego w Tarnowie / Teatr Łaźnia Nowa, 2015), Good Night Cowboy (razem z Kubą Kowalskim), (reż. Kuba Kowalski, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu / Teatr WARSawy, 2015), Dolce Vita (razem z Kubą Kowalskim), (reż. Kuba Kowalski, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu, 2014; reż. Lena Frankiewicz, cyklu Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych „Teatroteka”, 2022; reż. Marcin Hycnar, Teatr Współczesny w Warszawie, 2023), Krzywicka/krew (finał Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2013; reż. Dobrosława Bałazy, Teatr Polskiego Radia, 2014;reż. Alina Moś-Kerger, Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy, 2016), Ziemia niczyja (razem z Lotharem Kittsteinem), (reż. Frank Heuel, Fringe Ensamble, Bonn, 2012; Teatr Powszechny w Warszawie, 2013), Ciała obce (reż. Paweł Wodziński, Teatr Polskiego Radia 2011; reż. Kuba Kowalski, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2012; reż. Lianne O’Shea, Project Art. Centre, Dublin, 2013), Rewolucja balonowa (reż. Sławomir Batyra, Teatr Powszechny w Warszawie; 2011; reż. John Currivan, Theatre Upstairs, Dublin, 2013; reż. Alina Moś-Kerger, Teatr im. Osterwy w Gorzowie, 2015), 12/70(reż. Thomas Sauerteig, Sala Beckett, Barcelona, 2011; reż. Stefanie Hoster, Deutschlandradio, 2013) Zina, Wodewil.
    W swoim dorobku ma również sztuki dla dzieci: Skarpety i papiloty (reż. Tomasz Man, Wrocławski Teatr Lalek, 2013; reż. Robert Drobniuch, Teatr Maska w Rzeszowie, 2016), Akademia Pani Beksy (reż. Robert Drobniuch, Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, 2017).
    Jej dramaty tłumaczono na: angielski, rosyjski, niemiecki, hiszpański, rumuński, włoski, czeski, japoński, ukraiński, słowacki, chorwacki, białoruski, portugalski i kataloński.
    Jako dramaturżka i autorka adaptacji pracowała m.in. przy spektaklach reżyserowanych przez Kubę Kowalskiego: Kotka na rozpalonym blaszanym dachu Tennessee Williamsa (Teatr Polski w Poznaniu, 2011), Wichrowe wzgórza wg EmilyBrontë (Teatr Studio w Warszawie, 2012), Życie jest snem Calderona (Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2013), MizantropMolière’a (Teatr Polski w Poznaniu, 2014), Pani BovaryGustave’a Flauberta, Diabeł i tabliczka czekolady Pawła Piotra Reszki (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2015 i 2017), Szkarłatny płatek i biały Michela Fabera (Teatr Studio w Warszawie, 2016). W Teatrze Narodowym była dramaturżką spektakli w reżyserii Wojciecha Farugi – Matka Joanna od Aniołów wg Jarosława Iwaszkiewicza (2020) oraz Dekalog Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza (2022), Faust Goethego (2024)
    Wyreżyserowała spektakle Hiroshima/Love (Biennale Warszawa, 2019) i Ameryka (Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022) – oba własnego i Tomasza Szerszenia autorstwa.
    Publikowała m.in. w „Dialogu”, „Teatrze”, „Kontekstach”, „Tygodniku Powszechnym” i „Dwutygodniku”. Jest czterokrotną stypendystką ministra kultury, laureatką programu Młoda Polska, stypendystką rządu francuskiego i dwukrotnie miasta stołecznego Warszawy. W 2010 roku za sztukę Ciała obce otrzymała Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną, w 2012 roku sztuka ta znalazła się w finale konkursu Stückemarkt, a słuchowisko na jej podstawie zdobyło brązowy medal w konkursie Prix Europa. W 2013 roku sztuka ukazała się w anglojęzycznej antologii (A)pollonia oraz została zaprezentowana w New York Theatre Workshop w reżyserii Davida Schweizera.

     
  • Mariusz Guglas

    Zastępca Dyrektora ds. administracyjno-technicznych

    Absolwent Politechniki Zielonogórskiej na kierunku Zarządzania w Kulturze. Przez ponad dwadzieścia lat jest związany z techniką teatralną. Pracował w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, TR Warszawa i obecnie w Teatrze Dramatycznym im Gustawa Holoubka w Warszawie. Nadzorował pod względem technicznym, produkcję ok. 200 przedstawień. Wielokrotnie przygotowywał festiwale teatralne: Kaliskie Spotkania Teatralne, Warszawskie Spotkania Teatralne.
  • Marta Kędra

    Główna księgowa