Czytania Laboratorium Dramatu
Drodzy Widzowie,
Udział w wydarzeniach DramatOnu jest bezpłatny, ale jeśli chcielibyście wesprzeć naszą działalność w tym trudnym czasie, zachęcamy do zakupu cegiełki. Możecie wpłacić dowolną kwotę na cele statutowe teatru.
wpłać darowiznę >>
Dziękujemy, że jesteście z nami.
6.04 godz. 19:00 "Bunia" Roberto Cossa, tłum. Rubi Birden, reż. Giovanny Castellanos
Obsada aktorska: Magdalena Czerwińska, Izabela Dąbrowska, Kinga Suchan, Waldemar Barwiński, Stanisław Brudny, Mariusz Drężek, Marcin Sztabiński
Tytułowa Bunia to seniorka wielopokoleniowej rodziny włoskich emigrantów w Argentynie. Jedynym zajęciem stuletniej bohaterki absurdalnej tragifarsy Roberto Cossy jest jedzenie. Bunia pochłania wszystko co jest w zasięgu jej ręki, czym doprowadza rodzinę do bankructwa i tragedii. Rubaszna, czarna komedia argentyńskiego dramatopisarza z 1977 roku to symboliczny obraz tego, co niesie zagładę: nędzy, kryzysów społecznych, wszechogarniającej inflacji oraz dyktatury wojskowej, dławiącej ówczesną Argentynę.
Prawa do tekstu reprezentuje agencja ADiT
Spektakle zostanią udostępnione wyłącznie danego wieczoru, ale wyjątkowo możecie się spóźnić – link na naszym FB i YT będzie działał przez całą noc.
13.04 godz. 19:00 "Polskie rymowanki albo ceremonie" Andrzej Błażewicz, reż. Jan Hussakowski
Obsada aktorska: Karol Bernacki, Michał Klawiter, Igor Kowalunas, Paweł Janyst, Kamil Szeptycki, Igor Tajchman
To jest jak narkotyk spotkania rodzinne
Choć to często bad tripy
Nie zawsze wiesz co zlizujesz
No to jadę...
Komunie, wesela, urodziny - rodzinne ceremonie, pielęgnowane i celebrowane, to zgrabnie wyreżyserowane rytuały, które stają się sprawdzianem wytrzymałości i cierpliwości dla najmłodszego pokolenia synów, córek i wnuków. Powrót do Katowic, na komunię kuzynki, staje się dla bohatera dramatu Andrzeja Błażewicza zderzeniem ze światem wspomnień rodziców i dziadków, od lat zamieszkujących Dolny Śląsk. Historie o Kresowiakach, Wołyniu, wojnie i komunizmie, jak echo powtarzane przez bohatera, przefiltrowane zostają przez język i rytm rapu. Czy język muzycznej ekspresji sprawi, że to co niezrozumiałe i odległe, stanie się bliższe i jaśniejsze?
Dramat znalazł się w finale Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2019
Czytanie zostanie udostępnione wyłącznie danego wieczoru, ale wyjątkowo możecie się spóźnić – link na naszym FB i YT będzie działał przez całą noc.
Prawa do tekstu reprezentuje agencja ADiT