Magdalena Fertacz

ABSYNT

Karolina kończy studia i planuje ślub. Jednak to nie symboliczny koniec dzieciństwa ją czeka, lecz koniec życia. Karolina bowiem zakłada suknię ślubną by popełnić samobójstwo. Co złożyło się na to, że młoda kobieta na progu dorosłości, w początku XXI wieku, traci motywację do życia?

 

 

 

 

OBSADA :
Karolina - Matylda Paszczenko
Matka - Maria Maj
Ojciec - Zdzisław Wardejn
Prawie mąż - Dariusz Kowalski / Mariusz Drężek
Pies z kulawą nogą - Wojciech Błach / Robert T. Majewski
Dziecko w brzuchu - Michał Czachor / Marcin Hycnar

Autorka - Magdalena Fertacz
Reżyseria -  Aldona Figura
Scenografia - Katarzyna Paciorek
Asystent scenografa  - Magdalena Fertacz
Muzyka - Bartosz Chajdecki
Realizacja video - Jan Dowjat
Kierownik produkcji - Magdalena Romańska
Konsultacje tai-chi - Marek Baliński

Świat przedstawiony w Absyncie jest absurdalnie pusty. Co nie znaczy, że tworzące go postaci do niczego nie zmierzają i na niczym im nie zależy. Wręcz przeciwnie, każdy, nawet nienarodzone dzieci, czegoś chce. I nawet osiąga to, ku czemu zmierza. (Jacek Bomba, www.tat.pl)

Prasa o spektaklu:

Mocny, bezpretensjonalny tekst, poddany został reżyserskiej obróbce Aldony Figury. Efektem spotkania w pracy dwóch młodych artystek jest spektakl, w którym nie ma ani trochę kobiecego ciepełka ani sentymentalnego gaworzenia.[...] W "Absyncie" nie brakuje ostrych, a jednak trzymanych na wodzy, użytych z wyczuciem słów czy sytuacji. (Życie Warszawy)

Laboratorium Dramatu udowadnia, że potrafi robić współczesny teatr. "Absynt" Magdy Fertacz w reżyserii Aldony Figury - niezwykle szczerze mówi o dzisiejszym świecie. To nie jest sztuka, która ma szansę stać się ponadczasowym tekstem. Jej siłą jest natomiast trafność obserwacji oraz ostrość, z jaką krytykuje oparte na pozorach, konformizmie i hipokryzji związki międzyludzkie. Niby wszystko to już znamy: rodzina na pierwszy rzut oka normalna (ojciec wykładowca uniwersytecki, matka w domu, córka ładna, zna angielski), na drugi rzut okazuje się dysfunkcyjna.[...] Dlaczego więc to zbudowane ze stereotypów przedstawienie wciąga? Bo jest dobrze napisane! Aktorzy zamiast kombinować, jak zagłuszyć szelest papieru, mogą skupić się na grze i stworzyć prawdziwe kreacje, jak młoda Matylda Paszczenko w roli Karoliny. Świetnym pomysłem okazało się też użycie nagrania wideo - zapisu ostatnich chwil Karoliny przed śmiercią. Szef Laboratorium Tadeusz Słobodzianek (b. krytyk, obecnie ceniony dramatopisarz) udowadnia, jak bardzo młodemu dramatowi potrzebna jest instytucja, w której nad tekstem wspólnie pracują autor, reżyser i aktorzy.(Polityka)

Zdjęcie plakatu:  Andrzej Dragan, stylizacja Kasia Niebieska, lay out Langfuhr&Magenta

Czas trwania spektaklu: ok. 90 min


Prapremiera - 21 listopada 2005 roku w Laboratorium Dramatu
Zdjęcia Patrycji Mic
..

wiadomości

 


więcej aktualności

 

 

unia


 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

© 2014 Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy
Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1, 00-901 Warszawa