Maria Maj

(ur. 1948) Studiowała w łódzkiej PWSFTViT, dyplom zrobiła eksternistycznie w 1976 roku. zagrała około 40 ról teatralnych, kilkanaście telewizyjnych i kilka filmowych. Karierę aktorską zaczynała w łódzkim teatrze lalkowym Arlekin, później trafiła do Jeleniej Góry, potem do Opola, a na początku lat 80. znalazła się w Poznaniu, gdzie kolejno związana była z teatrami Polskim i Nowym oraz z zespołem Janusza Wiśniewskiego. Od 1996 roku pracuje w warszawskim Teatrze Rozmaitości (obecnie TR Warszawa). W swojej karierze ma m.in. role Heleny w „Śnie nocy letniej” Williama Shakespeare’a (1975), Lavinii w „Androklesie i lwie” George’a Bernarda Shawa (1977, obydwie sztuki w reżyserii Henryka Tomaszewskiego, Teatr Jeleniogórski), Hrabiny w „Weselu Figara” Pierre’a Beaumarchais (reż. Mikołaj Grabowski, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu, 1980), Dianny w „Fantazym” Juliusza Słowackiego (reż. Janusz Nyczak, Teatr Polski w Poznaniu, 1982), Maszy w „Trzech siostrach” Antoniego Czechowa (reż. J. Nyczak, Teatr Nowy w Poznaniu, 1985).Najwięcej zagrała na deskach TR – wystąpiła m.in. w „Peepshow” George’a Taboriego i „Procesie” Franza Kafki w reżyserii Henryka Baranowskiego, „Bziku tropikalnym” Witkacego w reżyserii Grzegorza Horsta (czyli Jarzyny), „Historii o Miłosiernej, czyli Testamencie psa” Ariano Suassuny w reżyserii Piotra Cieplaka, „Hamlecie” Shakespeare’a w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, „Księciu Myszkinie” według Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Grzegorza Jarzyny, „Howie i Rookie Lee” Marka O’Rowe w reżyserii Artura Urbańskiego, „Stosunkach Klary” Dei Loher w reżyserii Krystiana Lupy, „Benvolio i Rozalinie” na motywach „Romeo i Julii” Shakespeare’a w reżyserii Redbada Klijnstry oraz w „Weź, przestań” – autorskim spektaklu Jana Klaty. Na ekranie można ją było zobaczyć m.in. w „Tygodniu z życia mężczyzny” i „Pogodzie na jutro” Jerzego Stuhra, „Patrzę na ciebie Marysiu” Łukasza Barczyka, „Edim” Piotra Trzaskalskiego, „Moich pieczonych kurczakach” Iwony Siekierzyńskiej, „Pręgach” Magdaleny Piekorz oraz w kilku popularnych serialach telewizyjnych. Laureatka kilku nagród, m.in. na XVII Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku w 2002 roku za rolę w „Moich pieczonych kurczakach”.

W Laboratorium Dramatu jest już niemal etetową Matką: w „Absyncie” Magdy Fertacz w reż. Aldony Figury, w „Agata szuka pracy” Dany Łukasińskiej w reż. Krzysztofa Rekowskiego (na zmianę z Elżbietą Jarosik) oraz w tytułowej roli w „Matce cierpiącej” Tomasza Kaczmarka w reż. Eweliny Pietrowiak. Brała udział w czytaniu „Domu matki” Jarosława Jakubowskiego w reż. Krzysztofa Jaworskiego i „Szkoda, że jest nierządnicą” Johna Forda w reż. Bogny Podbielskiej.

 


spoty

 

unia

 

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
iod@teatrdramatyczny.pl

 


 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

© 2014 Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy
Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1, 00-901 Warszawa