Interpretacja dramatu klasycznego lub współczesnego w oparciu o różne metody psychologiczne (psychoanaliza: Freud i Jung, metoda Hellingera), zasada psychologicznego prawdopodobieństwa, analiza psychologicznych motywacji postaci.

Analiza uwarunkowań socjologicznych rządzących postaciami dramatu, z użyciem zaproponowanych przez prowadzącego socjologa metod badawczych.

Analiza dramatu pod kątem konstrukcji dramaturgicznej, rozwoju sytuacji, kształtowania napięcia, emocji i charakteru postaci, kształtowania i wyobrażania miejsca i czasu.

Analiza dramatu klasycznego lub współczesnego, przeprowadzona pod kierunkiem reżysera, który konstruuje interpretację dramatu i wskazuje metody opracowania tekstu, założenia ideowe, skróty, decyzje o przestrzeni, status postaci i świata przedstawianego.

Analiza przestrzeni w tekście dramatycznym, przeprowadzona pod kierunkiem scenografa. Zasady konstruowania przestrzeni w dramacie.

Od Alfreda Jarry do Samuela Becketta - dramaturgia XX wieku.

Postać w dramacie i jej aktorska interpretacja, metody konstruowania roli, umiejętność doboru środków aktorskiej ekspresji do tekstu, wykorzystanie pozawerbalnych metod wyrazu.

Praktyczna nauka zbierania materiałów źródłowych do budowy dramatu.

Nowe kierunki w sztukach wizualnych i ich związki z teatrem.

Praktyczna nauka pisania tekstów śpiewanych na scenę.

  • Warsztat dramaturgiczny – praktyczna nauka pisania dramatu. Prowadzący:

•    Tadeusz Słobodzianek
•    Marek Pruchniewski


Regulamin Szkoły Dramatu

 

 


 

 


wiadomości

 


więcej aktualności

 

 

unia


 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

© 2014 Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy
Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1, 00-901 Warszawa