Tomasz Man

SEX MACHINE

Kochająca matka nie chce pozwolić synowi dorosnąć. Emocjonalny szantaż, kontrolowanie, groźby, manipulacja. Jak daleko może się posunąć, by zatrzymać przy sobie syna? Jak zareaguje, gdy przedstawi jej narzeczoną?

 

Matka nosiła Cię pod sercem, matka Cię urodziła, poświęciła swoją karierę, młodość i urodę, by Ciebie wychować. Matka zrezygnowała z życia towarzyskiego, własnych przyjemności, by mieć dla Ciebie czas. Matce należy się oddanie, szacunek i wdzięczność. Nie próbuj się matce przeciwstawiać, bo matka wie najlepiej, czego potrzebujesz. Chce Twego dobra i wszystko co robi, robi w imię bezwarunkowej miłości.

 

„Sex Machine” podejmuje temat toksycznego rodzicielstwa. Pokazuje, jak macierzyńska miłość może przerodzić się w próbę zawłaszczenia życia dziecka. Tomasz Man mierzy się z kultem troskliwego rodzica, przedstawiając go jako osobę unieszczęśliwiającą swoje dzieci, które – często stają się psychoterapeutami i „małżonkami” rodziców.

 

Sztuka napisana jest, jak tragedia grecka, której jedną z podstawowych cech było opisanie złamania społecznego tabu, przekroczenia granic moralnych szkodliwych dla "polis". - mówi Tomasz Man
.
Problem odcięcia pępowiny, zerwania uzależniających nas więzów, opuszczenia rodzinnego azylu to problem każdego z nas. Zarówno nas-dzieci jak i nas-rodziców, bo pępowinę możemy przecież przeginać z dwóch stron. Wydaje mi się, że to temat aktualny w kulturze Zachodu, gdzie statystycznie na rodzinę przypada jedno dziecko, w nim pokłada się ogromne nadzieje, projektuje na nim własne marzenia, w konsekwencji odpowiedzialne rodzicielstwo zastępując nadopiekuńczością. I to temat nadal bardzo aktualny w polskiej tradycji wielopokoleniowych "mafii rodzinnych", gdzie dziadkowie wychowują wnuki, a dzieciom z poczucia obowiązku nie przyszłoby nawet na myśl, by oddać rodziców do domu starców  - mówi Adam Nalepa
.
więcej: Adam Nalepa o Sex Machine
.
Występują:
Matka - Joanna Jeżewska
Narzeczona - Anna Smołowik
Syn - Bartosz Mazur
Przyjaciel - Zdzisław Wardejn
Chór: Agnieszka Drumińska, Izabela Gwizdak, Danuta Nagórna, Krystyna Wolańska i Grzegorz Sierzputowski

 

Reżyseria - Adam Nalepa
ScenografiaJan Kozikowski
MuzykaMarcin Mirowski
Kierownictwo produkcji - Magdalena Romańska
Asystent reżysera - Julian Potrzebny
Wolontariat - Emilia Borowska

 

PREMIERA 5 MAJA 2011

Spektakl grany na scenie Przodownik ul. Olesińska 21, trwa około godziny.

 

 


wiadomości

 


więcej aktualności

 

 

unia


 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

© 2014 Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy
Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1, 00-901 Warszawa